Wycieczka do Świata Słoni w Kanchanaburi była niesamowitym przeżyciem. Mieliśmy szczęście, że mogliśmy zobaczyć słonie z bliska, a także obserwować ich codzienne czynności. Świat słoni jest domem dla słoni, które wycofały się z cyrku lub nie są już potrzebne do wykonywania sztuczek na pokazach. Resztę swoich dni spędzają w tym sanktuarium w Kanchanaburi. Zarezerwowaliśmy bilety na pociąg z dużym wyprzedzeniem, aby jak najlepiej wykorzystać czas na zwiedzanie tego konkretnego miejsca. Podróż trwała dłużej niż się spodziewaliśmy, a kiedy w końcu tam dotarliśmy, było już prawie ciemno! Aby się tam dostać, musisz podróżować pociągiem z Bangkoku. Planowaliśmy zamiast tego skorzystać z jednej z dostępnych taksówek, ale okazało się, że były one znacznie droższe niż wcześniejsze wykupienie biletów na pociąg, a później rezerwowanie miejsc!

Pamiętajcie że zdrowe i wyleczone zęby mogą zadecydować o udanym urlopie. Nie chcecie go przecież spędzić u dentysty.

Co zobaczyć w świecie słoni w Kanchanaburi

Główną atrakcją naszego dnia w Kanchanaburi było zobaczenie słoni. Mieliśmy szczęście, że mogliśmy ich zobaczyć z bliska, a także obserwować ich codzienne czynności. Świat Słoni w Kanchanaburi jest mniejszym sanktuarium, ale słonie nadal były bardzo przyjazne i przystępne. Byli nawet ciekawi naszej obecności i machali kuframi, żeby zobaczyć, czy nie staramy się zdobyć trochę jedzenia. Słonie są pod dobrą opieką i są karmione 3 razy dziennie. Żyją w dużych, dobrze wyposażonych wybiegach z dużym basenem i dużą ilością miejsca do poruszania się. Opiekunowie są bardzo uważni na ich potrzeby, a także zapewniają, że każda osoba jest traktowana z taką samą miłością i uwagą.

Dowiedz się więcej o programie opieki i szkolenia słoni

Program opieki i szkolenia słoni to długofalowa inicjatywa zapoczątkowana przez sanktuarium. Ich celem jest nauczenie słoni kojarzenia ludzi z dobrymi rzeczami. Aby osiągnąć ten cel, słoniom proponuje się różne przysmaki, takie jak kwiaty jaśminu, liście jabłka i banana. Słonie uczą się również kojarzyć ludzi z pewnym dźwiękiem, takim jak gwizdek dozorcy lub bicie dzwonków. Kornaki są bardzo przywiązane do słoni i bardzo się o nie troszczą. Uczą się różnych sztuczek, takich jak balansowanie na cienkich strunach lub umiejętność robienia salta. Uczą się również wykonywać różne ruchy taneczne, gdy są w obecności swoich kornaków. Kornaki mogą uczyć słonie wszystkiego, w czym są dobrzy.

Poznaj Sanktuarium

Zanim poszliśmy do sanktuarium słoni w Kanchanaburi, powiedziano nam, że najlepszą rzeczą, jaką można tam zrobić, to wybrać się na wędrówkę i odkrywać otaczające środowisko. Sanktuarium znajduje się tuż nad rzeką, a to jest świetna okazja, aby popływać! W sanktuarium znajduje się również restauracja i sklep z pamiątkami, gdzie można kupić pamiątki, a także książki i czasopisma, które zawierają informacje o słoniach i ich opiece. Mieliśmy szczęście, że właśnie skończył się monsun i pogoda była idealna. Rzeka nie była zbyt wysoka, więc mogliśmy spacerować wzdłuż jej brzegów, a także pływać w niej. Sanktuarium słoni było również bardzo blisko, więc mogliśmy do niego chodzić, kiedy tylko chcieliśmy.

Wybierz się na wycieczkę, aby zobaczyć centrum szkoleniowe kornaków

Centrum szkoleniowe dla kornaków znajduje się na obrzeżach sanktuarium słoni w Kanchanaburi. Jest to mały obiekt, w którym słonie są szkolone do wykonywania różnych sztuczek, które są następnie wystawiane przy różnych okazjach i okazjach. Zwierzęta są zwykle szkolone w wieku od sześciu miesięcy do dwóch lat. Mieliśmy pecha, że ​​przegapiliśmy sesję treningową, gdy byliśmy w okolicy, ale udało nam się spotkać kornaków, którzy trenują słonie. Byli bardzo gościnni i zabrali nas na krótką wycieczkę po obiekcie. Mieliśmy szczęście, że mogliśmy poznać tych niesamowitych mężczyzn i dowiedzieć się nieco więcej o ich życiu. Są niezwykle oddani swojej pracy i kochają to, co robią. Powiedzieli nam, że nie otrzymują żadnego wynagrodzenia za to, co robią, a także są do tego przeszkoleni przez sanktuarium. Są bardzo dumni z wykonywanej pracy i chętnie dzielą się z nami swoimi doświadczeniami.

Możesz również cieszyć się:

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *